Решение на Dungeons and Compilers от Радостина Йошева

Обратно към всички решения

Към профила на Радостина Йошева

Резултати

  • 8 точки от тестове
  • 0 бонус точки
  • 8 точки общо
  • 6 успешни тест(а)
  • 9 неуспешни тест(а)

Код

use std::collections::HashMap;
use std::io::BufRead;
/// Различните грешки, които ще очакваме да върнете като резултат от някои невалидни операции.
/// Повече детайли по-долу.
///
#[derive(Debug)]
pub enum Errors {
DuplicateRoom(String),
UnknownRoom(String),
IoError(std::io::Error),
LineParseError { line_number: usize },
DirectionParseError(String),
}
/// Четирите посоки, в които може една стая да има съседи. Може да добавите още trait
/// имплементации, за да си улесните живота.
///
#[derive(Clone, Copy)]
pub enum Direction {
North,
South,
East,
West,
}
/// Една стая в подземията. Дефинира се само с име, макар че в по-интересна имплементация може да
/// държи item-и, противници...
///
pub struct Room {
pub name: String,
pub w: String,
pub e: String,
pub n: String,
pub s: String
}
/// Контейнер за стаите и не само. Ще работим предимно с тази структура.
///
pub struct Dungeon {
map: HashMap<String, Room>
}
impl Room{
pub fn new(name: String) -> Self {
Room{
name: name,
w: String::new(),
e: String::new(),
n: String::new(),
s: String::new(),
}
}
}
impl Dungeon {
/// Конструиране на празен Dungeon, в който няма никакви стаи.
///
pub fn new() -> Self {
Dungeon{ map: HashMap::new() }
}
/// Добавяне на стая към Dungeon с име `name`. Връща `Ok(())` при успех. Ако вече има стая с
/// такова име, очакваме да върнете `Errors::DuplicateRoom` с името.
///
pub fn add_room(&mut self, name: &str) -> Result<(), Errors> {
if self.map.contains_key(name) {
Err(Errors::DuplicateRoom(name.to_owned()))
} else {
self.map.insert(name.to_owned(), Room::new(name.to_owned()));
Ok(())
}
}
/// Прочитане на дадена стая -- когато извикаме `get_room`, очакваме reference към `Room`
/// структурата с това име.
///
/// Ако няма такава стая, очакваме `Errors::UnknownRoom` с подаденото име.
///
pub fn get_room(&self, room_name: &str) -> Result<&Room, Errors> {
let stat = self.map.get(room_name);
if stat.is_none() {
Err(Errors::UnknownRoom(room_name.to_owned()))
} else {
Ok(stat.unwrap())
}
}
/// Добавяне на съсед на дадена стая. След извикването на функцията, очакваме стаята с име
/// `room_name` да има връзка в посока `direction` със стаята с име `other_room_name`.
///
/// Също така очакваме `other_room_name` да има връзка с `room_name` в *обратната* посока.
///
/// Успешен резултат е `Ok(())`. В случай, че която от двете стаи не същестува, очакваме грешка
/// `Errors::UnknownRoom` със съответното име на липсваща стая. Ако и двете липсват, спокойно
/// върнете тази, която проверявате първо.
///
pub fn set_link(
&mut self,
room_name: &str,
direction: Direction,
other_room_name: &str,
) -> Result<(), Errors> {
if self.get_room(room_name).is_err() {
Err(Errors::UnknownRoom(room_name.to_owned()))
} else if self.get_room(other_room_name).is_err() {
Err(Errors::UnknownRoom(other_room_name.to_owned()))
} else {
self.set_next_room(room_name, other_room_name, direction);
self.set_next_room(other_room_name, room_name, self.get_opposite_dir(direction));
Ok(())
}
}
// Helper function
pub fn get_opposite_dir(&self, direction: Direction) -> Direction{
match direction {
Direction::North => Direction::South,
Direction::South => Direction::North,
Direction::West => Direction::East,
Direction::East => Direction::West
}
}
// Helper function
pub fn set_next_room(&mut self, room_name: &str, other_room_name: &str, direction: Direction) {
let room = self.map.get_mut(room_name).unwrap();
match direction {
Direction::North => {
room.n = other_room_name.to_owned();
},
Direction::South => {
room.s = other_room_name.to_owned();
},
Direction::West => {
room.w = other_room_name.to_owned();
},
Direction::East => {
room.e = other_room_name.to_owned();
}
}
}
/// Четене на съседа на стаята с име `room_name` в посока `direction`. Тук има няколко
/// варианта на изход:
///
/// - Ако подадената стая не съществува, очакваме грешка `Errors::UnknownRoom`
/// - Ако подадената стая няма съсед в тази посока, Ok(None) е смисления резултат
/// - Иначе, чакаме reference към `Room` структурата на въпросния съсед, опакована в `Ok(Some(`.
///
pub fn get_next_room(&self, room_name: &str, direction: Direction) -> Result<Option<&Room>, Errors> {
if self.get_room(room_name).is_err() {
Err(Errors::UnknownRoom(room_name.to_owned()))
} else {
let room = self.get_room(room_name).unwrap();
let next_room = match direction {
Direction::North => &room.n,
Direction::South => &room.s,
Direction::West => &room.w,
Direction::East => &room.e
};
if next_room.is_empty() {
Ok(None)
} else {
Ok(Some(self.get_room(&next_room).unwrap()))
}
}
}
/// Прочитаме структурата на dungeon от нещо, което имплементира `BufRead`. Това може да е
/// файл, или, ако тестваме, може да е просто колекция от байтове.
///
/// Успешен резултат връща новосъздадения dungeon, пакетиран в `Ok`.
///
/// Вижте по-долу за обяснение на грешките, които очакваме.
///
pub fn from_reader<B: BufRead>(reader: B) -> Result<Self, Errors> {
todo!()
}
/// Търси път от `start_room_name` до `end_room_name` и го връща във вектор, пакетиран във
/// `Ok(Some(` ако намери.
///
/// Ако няма път между тези две стаи, връща `Ok(None)`.
///
/// Ако четенето на стаи в един момент върне грешка, очакваме да върнете грешката нагоре.
///
pub fn find_path(
&self,
start_room_name: &str,
end_room_name: &str
) -> Result<Option<Vec<&Room>>, Errors> {
todo!()
}
}

Лог от изпълнението

Compiling solution v0.1.0 (/tmp/d20220116-3533338-1c0o3yq/solution)
warning: unused variable: `reader`
   --> src/lib.rs:183:36
    |
183 |     pub fn from_reader<B: BufRead>(reader: B) -> Result<Self, Errors> {
    |                                    ^^^^^^ help: if this is intentional, prefix it with an underscore: `_reader`
    |
    = note: `#[warn(unused_variables)]` on by default

warning: unused variable: `start_room_name`
   --> src/lib.rs:196:9
    |
196 |         start_room_name: &str,
    |         ^^^^^^^^^^^^^^^ help: if this is intentional, prefix it with an underscore: `_start_room_name`

warning: unused variable: `end_room_name`
   --> src/lib.rs:197:9
    |
197 |         end_room_name: &str
    |         ^^^^^^^^^^^^^ help: if this is intentional, prefix it with an underscore: `_end_room_name`

warning: `solution` (lib) generated 3 warnings
    Finished test [unoptimized + debuginfo] target(s) in 3.47s
     Running tests/solution_test.rs (target/debug/deps/solution_test-2e292b23ac75572c)

running 15 tests
test solution_test::test_adding_rooms_1 ... ok
test solution_test::test_adding_rooms_2 ... ok
test solution_test::test_cyrillic_room_names ... ok
test solution_test::test_finding_a_direct_path ... FAILED
test solution_test::test_finding_a_reflexive_path ... FAILED
test solution_test::test_finding_an_indirect_path ... FAILED
test solution_test::test_finding_no_path ... FAILED
test solution_test::test_invalid_parsing ... FAILED
test solution_test::test_io_error ... FAILED
test solution_test::test_overwriting_a_room_link ... ok
test solution_test::test_parsing_cyrillic_rooms ... FAILED
test solution_test::test_parsing_no_rooms_or_links ... FAILED
test solution_test::test_parsing_rooms ... FAILED
test solution_test::test_room_errors ... ok
test solution_test::test_room_links ... ok

failures:

---- solution_test::test_finding_a_direct_path stdout ----
thread '<unnamed>' panicked at 'not yet implemented', src/lib.rs:199:9
note: run with `RUST_BACKTRACE=1` environment variable to display a backtrace
thread 'main' panicked at 'called `Option::unwrap()` on a `None` value', tests/solution_test.rs:306:5

---- solution_test::test_finding_a_reflexive_path stdout ----
thread '<unnamed>' panicked at 'not yet implemented', src/lib.rs:199:9
thread 'main' panicked at 'called `Option::unwrap()` on a `None` value', tests/solution_test.rs:354:5

---- solution_test::test_finding_an_indirect_path stdout ----
thread '<unnamed>' panicked at 'not yet implemented', src/lib.rs:199:9
thread 'main' panicked at 'called `Option::unwrap()` on a `None` value', tests/solution_test.rs:320:5

---- solution_test::test_finding_no_path stdout ----
thread '<unnamed>' panicked at 'not yet implemented', src/lib.rs:199:9
thread 'main' panicked at 'called `Option::unwrap()` on a `None` value', tests/solution_test.rs:372:5

---- solution_test::test_invalid_parsing stdout ----
thread 'main' panicked at 'not yet implemented', /tmp/d20220116-3533338-1c0o3yq/solution/src/lib.rs:184:9

---- solution_test::test_io_error stdout ----
thread '<unnamed>' panicked at 'not yet implemented', /tmp/d20220116-3533338-1c0o3yq/solution/src/lib.rs:184:9
thread 'main' panicked at 'called `Option::unwrap()` on a `None` value', tests/solution_test.rs:194:5

---- solution_test::test_parsing_cyrillic_rooms stdout ----
thread 'main' panicked at 'not yet implemented', /tmp/d20220116-3533338-1c0o3yq/solution/src/lib.rs:184:9

---- solution_test::test_parsing_no_rooms_or_links stdout ----
thread 'main' panicked at 'not yet implemented', /tmp/d20220116-3533338-1c0o3yq/solution/src/lib.rs:184:9

---- solution_test::test_parsing_rooms stdout ----
thread 'main' panicked at 'not yet implemented', /tmp/d20220116-3533338-1c0o3yq/solution/src/lib.rs:184:9


failures:
    solution_test::test_finding_a_direct_path
    solution_test::test_finding_a_reflexive_path
    solution_test::test_finding_an_indirect_path
    solution_test::test_finding_no_path
    solution_test::test_invalid_parsing
    solution_test::test_io_error
    solution_test::test_parsing_cyrillic_rooms
    solution_test::test_parsing_no_rooms_or_links
    solution_test::test_parsing_rooms

test result: FAILED. 6 passed; 9 failed; 0 ignored; 0 measured; 0 filtered out; finished in 0.00s

error: test failed, to rerun pass '--test solution_test'

История (2 версии и 1 коментар)

Радостина качи първо решение на 11.01.2022 13:31 (преди над 3 години)

Кода ти не се компилира, защото ти липсват функции:

Compiling solution v0.1.0 (/tmp/d20220111-2706256-1dmj6e0/solution)
error[E0599]: no function or associated item named `from_reader` found for struct `solution::Dungeon` in the current scope
   --> tests/solution_test.rs:195:32

Ако няма да имплементираш from_reader, остави функцията както сме я дали в условието, с todo!(). Същото се отнася за find_path и каквото друго ти липсва от условието.

Радостина качи решение на 11.01.2022 14:33 (преди над 3 години)

use std::collections::HashMap;
+use std::io::BufRead;
/// Различните грешки, които ще очакваме да върнете като резултат от някои невалидни операции.
/// Повече детайли по-долу.
///
#[derive(Debug)]
pub enum Errors {
DuplicateRoom(String),
UnknownRoom(String),
IoError(std::io::Error),
LineParseError { line_number: usize },
DirectionParseError(String),
}
/// Четирите посоки, в които може една стая да има съседи. Може да добавите още trait
/// имплементации, за да си улесните живота.
///
#[derive(Clone, Copy)]
pub enum Direction {
North,
South,
East,
West,
}
/// Една стая в подземията. Дефинира се само с име, макар че в по-интересна имплементация може да
/// държи item-и, противници...
///
pub struct Room {
pub name: String,
pub w: String,
pub e: String,
pub n: String,
pub s: String
}
/// Контейнер за стаите и не само. Ще работим предимно с тази структура.
///
pub struct Dungeon {
map: HashMap<String, Room>
}
impl Room{
pub fn new(name: String) -> Self {
Room{
name: name,
w: String::new(),
e: String::new(),
n: String::new(),
s: String::new(),
}
}
}
impl Dungeon {
/// Конструиране на празен Dungeon, в който няма никакви стаи.
///
pub fn new() -> Self {
Dungeon{ map: HashMap::new() }
}
/// Добавяне на стая към Dungeon с име `name`. Връща `Ok(())` при успех. Ако вече има стая с
/// такова име, очакваме да върнете `Errors::DuplicateRoom` с името.
///
pub fn add_room(&mut self, name: &str) -> Result<(), Errors> {
if self.map.contains_key(name) {
Err(Errors::DuplicateRoom(name.to_owned()))
} else {
self.map.insert(name.to_owned(), Room::new(name.to_owned()));
Ok(())
}
}
/// Прочитане на дадена стая -- когато извикаме `get_room`, очакваме reference към `Room`
/// структурата с това име.
///
/// Ако няма такава стая, очакваме `Errors::UnknownRoom` с подаденото име.
///
pub fn get_room(&self, room_name: &str) -> Result<&Room, Errors> {
let stat = self.map.get(room_name);
if stat.is_none() {
Err(Errors::UnknownRoom(room_name.to_owned()))
} else {
Ok(stat.unwrap())
}
}
/// Добавяне на съсед на дадена стая. След извикването на функцията, очакваме стаята с име
/// `room_name` да има връзка в посока `direction` със стаята с име `other_room_name`.
///
/// Също така очакваме `other_room_name` да има връзка с `room_name` в *обратната* посока.
///
/// Успешен резултат е `Ok(())`. В случай, че която от двете стаи не същестува, очакваме грешка
/// `Errors::UnknownRoom` със съответното име на липсваща стая. Ако и двете липсват, спокойно
/// върнете тази, която проверявате първо.
///
pub fn set_link(
&mut self,
room_name: &str,
direction: Direction,
other_room_name: &str,
) -> Result<(), Errors> {
if self.get_room(room_name).is_err() {
Err(Errors::UnknownRoom(room_name.to_owned()))
} else if self.get_room(other_room_name).is_err() {
Err(Errors::UnknownRoom(other_room_name.to_owned()))
} else {
self.set_next_room(room_name, other_room_name, direction);
self.set_next_room(other_room_name, room_name, self.get_opposite_dir(direction));
Ok(())
}
}
// Helper function
pub fn get_opposite_dir(&self, direction: Direction) -> Direction{
match direction {
Direction::North => Direction::South,
Direction::South => Direction::North,
Direction::West => Direction::East,
Direction::East => Direction::West
}
}
// Helper function
pub fn set_next_room(&mut self, room_name: &str, other_room_name: &str, direction: Direction) {
let room = self.map.get_mut(room_name).unwrap();
match direction {
Direction::North => {
room.n = other_room_name.to_owned();
},
Direction::South => {
room.s = other_room_name.to_owned();
},
Direction::West => {
room.w = other_room_name.to_owned();
},
Direction::East => {
room.e = other_room_name.to_owned();
}
}
}
/// Четене на съседа на стаята с име `room_name` в посока `direction`. Тук има няколко
/// варианта на изход:
///
/// - Ако подадената стая не съществува, очакваме грешка `Errors::UnknownRoom`
/// - Ако подадената стая няма съсед в тази посока, Ok(None) е смисления резултат
/// - Иначе, чакаме reference към `Room` структурата на въпросния съсед, опакована в `Ok(Some(`.
///
pub fn get_next_room(&self, room_name: &str, direction: Direction) -> Result<Option<&Room>, Errors> {
if self.get_room(room_name).is_err() {
Err(Errors::UnknownRoom(room_name.to_owned()))
} else {
let room = self.get_room(room_name).unwrap();
let next_room = match direction {
Direction::North => &room.n,
Direction::South => &room.s,
Direction::West => &room.w,
Direction::East => &room.e
};
if next_room.is_empty() {
Ok(None)
} else {
Ok(Some(self.get_room(&next_room).unwrap()))
}
}
+ }
+
+ /// Прочитаме структурата на dungeon от нещо, което имплементира `BufRead`. Това може да е
+ /// файл, или, ако тестваме, може да е просто колекция от байтове.
+ ///
+ /// Успешен резултат връща новосъздадения dungeon, пакетиран в `Ok`.
+ ///
+ /// Вижте по-долу за обяснение на грешките, които очакваме.
+ ///
+ pub fn from_reader<B: BufRead>(reader: B) -> Result<Self, Errors> {
+ todo!()
+ }
+
+ /// Търси път от `start_room_name` до `end_room_name` и го връща във вектор, пакетиран във
+ /// `Ok(Some(` ако намери.
+ ///
+ /// Ако няма път между тези две стаи, връща `Ok(None)`.
+ ///
+ /// Ако четенето на стаи в един момент върне грешка, очакваме да върнете грешката нагоре.
+ ///
+ pub fn find_path(
+ &self,
+ start_room_name: &str,
+ end_room_name: &str
+ ) -> Result<Option<Vec<&Room>>, Errors> {
+ todo!()
}
}